Sluneční tavidlo v provozu

01.05.2012 21:21

Počasí a denní teploty vzduchu připomínající  spíše červenec jsem využil k tavení rámků ve slunečním tavidle.

Moje tavidlo má jednoduchou konstrukci. Základem je bedna z prken. Vrchní část má po stranách kovové dráhy, kam zasouvám sklo. Jako podklad pro vložení rámku jsem zvolil vyřazený plech na pečení - přesně se do něho vejde rámek 39x24. Plech jsem upravil pouze vybroušením drážky rozbrušovačkou po celé délce, aby mohl vosk stékat do nádoby pod plechem. Momentálně používám jako sběrnou nádobu také plech na pečení. Na fotce je tavidlo ještě s plastovou sběrnou nádobou, která se mi neosvědčila, protože se z ní vosk špatně vyndavá.

Nedostatkem tavidla je jeho velikost, v budoucnu plánuji udělat nové, které pojme alespoň tři rámky. Pro začínající včalaře vidím toto tavidlo jako nejvhodnější a nejlevnější způsob získávání vosku.


 

 

Zpět