Jaké požadavky musí plnit vaše úly?

19.10.2016 20:59

Moje požadavky na úl:

1) Musím ho zvládnout sám vyrobit.

2) Musí se mi líbit (z úlů obdélníkového půdorysu na studenou stavbu nemám dobrý dojem, o nízkém rámku ani nemluvím).

3) Musím mít dobrý pocit, že se v něm daří i mým včelám.

4) Musí do něho být snadný přístup.

5) Musí mít falc, aby se mi nově vytvořené oddělky při převozu neotevřeli v autě (dodávce).

7) Měsíce duben a květen bývají často chladné a naše snůškové podmínky rozhodně nepatří k lepším v ČR, proto volím úly uteplené.

8) Zatím mám sílu a včelám  i mě při výrobě vyhovuje spíše vyšší rámek, takže u mě vede rámková míra 39 x 27,5 ikdyž více mám nástavků 39 x 24.

9) Úl by měl nějakou dobu vydržet. Docela obdivuji ty, kteří úly ničím nenatírají. Ve včelíně to nemusí být problém, ale úly volně venku dle mého názoru natřít potřebují. Pokud se někdo bude ohánět propustností pro vodní páry, je třeba se zaměřit na konstrukci paropropustného úlového víka.

 

Postup výroby mých úlů je ke zhlédnutí ve fotogalerii.

 

Zpět