Únor 2018

13.02.2018 15:47
  • Při odběru zimní měli na varroázu jsem posoudil stav svých včelstev, která se jeví v dobré kondici.
  • Počet mrtvolek na podložkách úlů se mi zdá oproti jiným rokům menší, ale nepatřím mezi včelaře, kteří by se tím nějak více statisticky zabývali.
  • První polovina února s teplotami pod bodem mrazu přispívá ke klidnému zimování včelstev.
  • Přišlo mi vyšetření na mor včelího plodu, takže po dostatečném proletu můžeme převézt včelstva na školu pro náš včelařský kurz. Od letošního roku je změna ve způsobu hlášení stanovišť v souvislosti s vyhláškou na ochranu rostlin. Přesun včelstev se nehlásí na obecní úřady, ale přímo na ČMSCH.
  • Uvařil jsem další várku medoviny, která již pěkně kvasí, zároveň jsem nepatrně rozšířil kapitolu O medovině.
  • Hodně mě zvedl náladu zbůsob vyjádření jednoho včelaře na včelařském fóru, který v diskusi o medovině zmínil, že již za Rakouska neplatilo, že co je v novinách, je pravda. Teď jen doufám, že na mých stránkách je těch nepravd minimum a zmiňovanému včelaři dávám palec nahoru.
  • Při rozehřívání lesního medu jsem se opět zamyslel nad tím, jak med, třeba i ten ze dvora, označovat nebo neoznačovat. Můj názor si můžete přečíst v kapitole O medu.  
Zpět